HTML

marsbéli krónikák

Friss topikok

  • zsuzska169: Mindenkinek most? :D Miközben töltött a oldal, arra gondoltam, hogy vajon milyen nehéz lesz elolva... (2019.05.05. 09:24) A közös munka öröme
  • HoldViola: Régen jártam nálad, így csak most olvasom, mélyen egyetértek, és sajnos átérzem, én ugyanígy járta... (2018.03.25. 21:49) Welcome to the machine
  • dívamacska: @zsuzska169: Csak most láttam, amit küldtél. Ez az ember remekül ismeri a macskákat:-) (2017.12.16. 11:18) Black Friday
  • Raven1975: A sírás környékez, szegény pára, mennyire lehet sajnálni. Évtizedeken keresztül hazugságban élt, c... (2017.11.20. 21:51) WTF?
  • Untermensch4: @John Doe3: "nem a kutyákkal van feltétlenül baj (bár néha azokkal is), hanem a kutya-gazdája rend... (2017.03.27. 15:16) Ne nyúlj hozzá, megharap!

Címkék

2011.06.18. 21:21 dívamacska

Emlékszem, mikor még olyan kicsi, kövér és kurta lábú volt, hogy nem tudott felmenni a lépcsőn, és a nappaliban ülve szűkölt utánam, ha felmentem. Aztán megtanult a lépcsőn járni, egész nap le-fel loholt lelkesen, a körmei állandóan kopogtak, végül anyám megunta, és kiköltöztette a kertbe. De nem bánta, szívós fajta volt, emlékszem, fiatal kutyaként a nyakán olyan vastagra nőtt a szőr telente, mint az oroszlán sörénye, lyukat ásott a hóba, abba gömbölyödött bele aludni.

Lelőni nem lehetett, én mindig kidőltem mellőle. Az érettségi szünet idején, emlékszem, iszonyú hőség volt, ezért hajnalonta jártunk le a Dunára. Még mindenki aludt, amikor lementem hozzá, ott várt mindig az ajtóban, türelmetlenül, hogy induljunk már. A nap akkor kelt fel a sziget felett, amikor leértünk az ártérre, két-három órát is lent voltunk, teljesen kipurcantam, mire hazaértünk, neki meg meg se kottyant. A víz volt a minden, imádott úszni, emlékszem, amikor először mert elrugaszkodni a mélybe, ahol nem ért le a lába. Szakadt az eső, én bőrig ázva buzdítottam a partról, ott, ahol a patak a Dunába folyik, csak kicsit feljebb, toporgott derékig a vízben állva, és szűkölt a fadarab után, ami egy méterre tőle lebegett. Végül csak ellökte magát, és tempózni kezdett. Utána hosszú ideig mindenért berohant, amit meglátott a folyóban vagy a patakban, csak az szegte végül kedvét kicsit, mikor egyszer egy kólás dobozt próbált hasztalanul elkapni. Aztán később már alkonyattájt jártunk le, séta után mindig a belváros felé kanyarodtunk, én vettem egy fagyit, ő meg mézes tölcsért kapott, tejszínhabbal telenyomva, kiültünk a korzón a mellvédre megenni. Egy pillanat alatt befalta a magáét, onnantól az enyémet leste. Kis darabokat törtem a tölcsérből, kentem rájuk fagyit, imádta. Télen is úszott, át se ázott a bundája, vasból volt, évekig.

Emlékszem, amikor először vettem észre, hogy fáradt, mire hazaértünk a Dunáról. Aztán már kevesebbet rohangásztunk meg úsztunk, végül már csak sétáltunk. Aztán már a Dunára se jártunk, inkább csak a patak felé mentünk egy kört, a legutóbbi időkben már arra se. Morózus lett a többi kutyával, rámordult a kölykökre, mikor odaszaladtak játszani. Kezdett beszokni az előszobába, már soha nem aludt a hóban, a téli sörénye is megkopott. A szeme homályos lett, és kezdett kicsit süket lenni, de éber volt még mindig, jó házőrző. Hűségesen baktatott utánunk mindenhová, ha két percre mentünk hátra valamiért, akkor is jött.

Hetek alatt omlott össze. Az állatorvos azt mondta, nem vállalja a műtétet, mert olyan rossz állapotban van a szíve, hogy nem bírná ki. A bejáratig vezető hat lépcsőfok az utolsó időkben már teljesíthetetlen volt neki, múlt vasárnap meg kellett állnunk a felénél, hogy pihenjen. Tegnap délután már nem tudott lábra állni, hiába nyúltam alá, hogy segítsek, elfogyott az ereje, úgy kellett kivinni a házból, le a lépcsőn. Már nem evett, csak vizet ivott. Akkor döntöttük el, hogy vége.

Ma kimentem. Amikor meglátott a kapuban, megpróbált felállni, de a hátsó lábai már nem engedelmeskedtek. Nézni is kínszenvedés volt. Aztán valahogy még bevonszolta magát a házába, talán magától is itt volt már a vég, el akart bújni, nem tudom. De odabent megfordult, kidugta a fejét, én simogattam, így vártuk meg az orvost. Pár másodperc alatt vége volt. Hátul temettük el, a kertben.

Tizenöt és fél év, az nagyon sok egy kutyának.

 

 

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marsbeli.blog.hu/api/trackback/id/tr515335087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jumijoshi 2011.06.18. 21:39:56

Montag! Együttérzésem.sírok

WICCA 2011.06.18. 22:57:06

ugyanez, két héttel ezelőtt, 18 éves ír szetter volt

Ismeretlen_120381 2011.06.18. 23:03:36

Csudiszép élete volt neki! Eddig a Hachiko c. film tudott ennyire megütni kutyus témában. részvétem!!

Ismeretlen_131902 2011.06.19. 09:23:16

Tizennégy éves német juhász, három éve. Most vadrózsa nő a sírján. Én hiszek az állatok lelkében.

exvaraljai 2011.06.19. 17:00:00

Átérzem és sajnálom.

Ismeretlen_19550 2011.06.19. 18:17:53

Drága kutyus, RIP.

huszonkettőhúsz 2011.06.19. 22:21:15

még csak 11 éves, de rettegek ...

caleb 2011.06.20. 01:35:25

Részvétem Montag. :(

bigfoot 2011.06.20. 07:53:33

Nálunk januárban ment el Molly, Ő 14 éves múlt el, neki 6-8 évet jósoltak, mert epilepsziás volt, de kordában tartottuk a betegségét

zokniszosz 2011.06.20. 13:09:03

A miénk majdnem 21 volt. A kertes házat 90-ben építettük, és most hagyta itt nemrég. A ház (és benne mi) sosem voltunk eddig nélküle. Szar érzés.

grnd 2011.06.20. 16:24:31

öregszem, basszus, zokogok, mint egy taknyos kölyök ... nagyon sajnálom :(

zs 2011.06.21. 01:09:48

részvét. de legalább hosszú volt és teljes.

Ismeretlen_31653 2011.06.22. 11:25:48

sajnálom.

cservi 2011.06.27. 20:49:55

ríttam. mi december 16-án csináltuk végig uezt a 18 éves németjuhász keverékünkkel, most muskátli virít buján a sírján. szegénykém a végén nem tudott ráállni a hátső lábaira, utolsó napokban apára is morgott és nem evett csak hányt. biztos vagyok benne, hogy az őt körülvevő szeretet miatt élt ilyen sokáig ő is. utálom, hogy megríkatsz, mert egyébként mindig megnevettetsz.

Jeanette · http://www.yahoo.com/ 2011.07.08. 06:43:33

I rlelay wish there were more articles like this on the web.

Ildikóó 2011.07.12. 14:02:09

Nagyon szépen írtad le! Megríkattál... Enyém 16,5 éves angol cocker. Még köztünk, élénk, eszik-iszik, de láthatóan gyengül. Reszketünk...:-(

Ismeretlen_12624 2011.07.18. 08:32:54

Hát... ezt most én is megsirattam. :'(

Zsol 2011.07.20. 12:33:35

Egy könnycsepp tőlem is, a kutyádnak... És utána rögtön a következő is jön, az enyémért... 19 és fél évet volt velem.
süti beállítások módosítása