HTML

marsbéli krónikák

Friss topikok

  • zsuzska169: Mindenkinek most? :D Miközben töltött a oldal, arra gondoltam, hogy vajon milyen nehéz lesz elolva... (2019.05.05. 09:24) A közös munka öröme
  • HoldViola: Régen jártam nálad, így csak most olvasom, mélyen egyetértek, és sajnos átérzem, én ugyanígy járta... (2018.03.25. 21:49) Welcome to the machine
  • dívamacska: @zsuzska169: Csak most láttam, amit küldtél. Ez az ember remekül ismeri a macskákat:-) (2017.12.16. 11:18) Black Friday
  • Raven1975: A sírás környékez, szegény pára, mennyire lehet sajnálni. Évtizedeken keresztül hazugságban élt, c... (2017.11.20. 21:51) WTF?
  • Untermensch4: @John Doe3: "nem a kutyákkal van feltétlenül baj (bár néha azokkal is), hanem a kutya-gazdája rend... (2017.03.27. 15:16) Ne nyúlj hozzá, megharap!

Címkék

2012.09.28. 13:06 dívamacska

Ezzel kapcsolatban jegyeznék meg valamit. (Azt ugye nem kell mondanom, hogy az abortusz tiltása faszság, és hogy inkább a fogamzásgátlási kultúra terjesztésére kellene fordítani az energiákat. Most ne menjünk be vallási téveszmékbe a fogamzásgátlással kapcsolatban.)

Óriási tévedés azt gondolni, hogy a körülmények jobbításával, ideálissá tételével majd sokkal több gyerek születik. Valamennyire persze emelkedhet a születési szám, de nagyon jelentősen nem. És még csak azt sem mondhatjuk, hogy a dekadens nyugati kultúrákban felnőtt, mérhetetlenül egoista és önző emberek azok, akik rendezett körülményeik ellenére vonakodnak sok gyereket szülni (Németországban pölö elég nagy gond ez, a középosztály nem szaggatja a hámot a születések terén, pedig nem lehet azt mondani, hogy rosszul élnek.) Remek példa erre India, ahol a kialakulóban lévő középosztály (sok tíz millió emberről beszélünk!) villámgyorsan áttért az Európában jellemző kétgyerekes családmodellre, legalábbis a nagy részük. De ugyanez van mindenhol a világon. Az emberek egyszerűen nem akarnak egy szakajtónyi gyereket szülni és nevelni, egy töredéknyi kivételtől eltekintve. A múltkor olvastam valahol egy, Afrika szegényebb országaiban készült felmérést (amit nem találok, de az is lehet, hogy újságban volt), ahol a megkérdezett nők szinte mindannyian azt mondták, hogy ha tehetnék, 2-3 gyereknél nem szülnének többet. Mert nem. Mert fizikailag és szellemileg is kizsigereli őket. Mert szeretnék, ha másról is szólna az életük. Még egyszer mondom, akinek ez a vágya, tegye. De érdemes lenne eltűnődni rajta, tényleg kell-e azzal basztatni az embereket, hogy minél több gyerekük legyen.* Én akkor sem vállalnék háromnál több gyereket, ha 20 éves lennék. Egyszerűen nem vágyom rá, nem nekem való, és a férfi a háznál sem sóhajtozik azért, hogy bárcsak hatig meg se állnánk.**

*Az, hogy fogy a magyar, teljesen hidegen hagy. A világ rendje az, hogy népek, nemzetek születnek, majd tűnnek el.

**Jelzem, a férfiak nagy többsége így van ezzel, szóval nem csak a nők miatt születik kevesebb gyerek.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marsbeli.blog.hu/api/trackback/id/tr765335139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morwen 2012.09.28. 21:31:05

Szívemből szóltál-mint általában ;)

árpi 2012.09.29. 07:16:47

Hans Rosling egy nagyon érdekes előadást tartott erről a témáról. http://youtu.be/hVimVzgtD6w?t=3m10s 3:10 -től van egy nagyon jó animált dia, ahol országonként látszik a várható életkor és a születések számának kapcsolata, ráadásul időben. na de inkább nézz bele két percet, nem lövöm le a poént.

coppelia · http://apropoversek.freeblog.hu 2012.09.29. 09:09:50

Hányingerem van azoktól, akik a méhemre apellálnak. Mi abban a nem érthető, hogy akkor szültek a nők vég nélkül, amikor a gyermekhalandóság 50-90%-os volt, és muszáj volt szülni, hogy életben maradjon néhány gyerek? Ma a gyermekhalandóság szerencsére alacsony: ergo nem kell annyit szülni, hogy túlélő generációk legyenek. Ez ilyen egyszerű. Továbbá egy nő nem gyerekautomata, hanem felnőtt, tervekkel, célokkal rendelkező autonóm ember, bármennyire is másként szeretné ezt látni aktuális kormányunk. Aki pedig a hálószobámban akar dirigálni, nos, azt keményen megbüntetem. Ha tehetném fizikailag vágnám képen, de mivel nem tehetem, és úrinő vagyok, nem szavazok rá.

otto69x 2012.09.29. 13:30:31

Én elég későn lettem apa. 40 éves voltam amikor megszületetett az első kislányom. 42 voltam, amikor megszületett a második kislányom és a kisfiam(ikrek:)) A feleségemmel kettőt terveztünk, de ha már így alakult, örülünk neki. Többe t nem szeretnénk és nem azért, mert nem tudnánk nekik enni adni, hanem, mert ez így pont elég. Én szeretném megérni, hogy lássam, milyen felnőttek lesznek belőlük. A nők pedig maguk dönthessék el, hogy mikor és mennyi gyereket vállalnak és ezért feladják-e addigi karrierjüket vagy sem. Bár, szerintem nincs az a karrier, ami többet ér, mint amikor a gyerekedet magadhoz öleled és belepuszilsz a nyakába.

Ismeretlen_26205 2012.09.29. 14:21:56

Árpi, remek kis előadás, köszönöm! Ugye, hogy ugye. Otto, nyilván én sem adnám a gyerekem a melóért, de elvileg az lenne a cél, hogy ne kelljen lemondani egyikről se, csak némi kompromisszumot kötni. Azt meg úgyis kötünk eleget. Egyébként én nem azért nem akartam sose rengeteg gyereket, mert valami nagy karrierről álmodoztam vagy rengeteget akartam dolgozni, egyszerűen nem akartam az életem nagy részében gyerekeket nevelni, mert még rengeteg dolog van, amit szeretek csinálni, és nem akarok lemondani ezekről sem. Amúgy ha ikrek jönnének legközelebb, örülnék nekik.

Cee 2012.09.29. 22:43:40

Szerintem ebben a kontextusban a 2-3 mar tobbnek szamit, - es realisan gondolkodva ennyi gyerek korrekt felnevelese fer bele egy atlag csalad eletebe. Fizikailag, anyagilag es erzelmileg is. Persze vannak kivetelek :) de en pl most pont elegnek erzem a kicsi es a pici lanyomat, akik totalisan kitoltik az egesz napomat. Aztan majd meglatjuk vmikor lesz-e tobb gyerekunk, en is szeretnek meg dolgozni is ujra :)

Nilüfer 2012.10.01. 10:14:39

Csak annyit jegyeznék meg halkan,hogy szüljön hatot-hetet, aki ezt a baromságot terjeszti. Én nem, nem a szülés sok, mert az elmúlik opár óra alatt, de tisztességgel felnevelni egyszerűen nem lehet két-három gyereknél többet,munka nélkül egy is sok..írom ezt úgy, hogy viszonylag jó fizetéssel, kétkeresős családban három gyereket vállatunk, a legkisebb most egyetemista.Mikor 2 egyetemista volt egyszerr, és egy kicsi otthon, és a szülő is ember valahol- lennének igényei- akkor boziny nagyon necces volt kiforintozni a dolgokat,arról hallgatok mélyen, hogy bárhol kezd el dolgozni egy fiatal, ha nincs családi segítség, albérletben rohad meg, saját ingatlanra reménye sincs. Nem a bérlakás ellen ágálok, hanem hogy rendes lakást bérelni kezdő-és haladó fizetésből sem lehet, ha enni is szeretne, meg venne egy bugyogót. Ennyit a szüljünk sokat propagandáról. Na és persze a zanya is szeretne egy kicsit élni, mielőtt beugrik az unokázásba:DDD
süti beállítások módosítása