HTML

marsbéli krónikák

Friss topikok

  • zsuzska169: Mindenkinek most? :D Miközben töltött a oldal, arra gondoltam, hogy vajon milyen nehéz lesz elolva... (2019.05.05. 09:24) A közös munka öröme
  • HoldViola: Régen jártam nálad, így csak most olvasom, mélyen egyetértek, és sajnos átérzem, én ugyanígy járta... (2018.03.25. 21:49) Welcome to the machine
  • dívamacska: @zsuzska169: Csak most láttam, amit küldtél. Ez az ember remekül ismeri a macskákat:-) (2017.12.16. 11:18) Black Friday
  • Raven1975: A sírás környékez, szegény pára, mennyire lehet sajnálni. Évtizedeken keresztül hazugságban élt, c... (2017.11.20. 21:51) WTF?
  • Untermensch4: @John Doe3: "nem a kutyákkal van feltétlenül baj (bár néha azokkal is), hanem a kutya-gazdája rend... (2017.03.27. 15:16) Ne nyúlj hozzá, megharap!

Címkék

2012.12.15. 14:23 dívamacska

Azt mondta az új doki pár hete, hogy az afp-re a védőnőtől kell beutalót kérnem a dunakeszi sztk-ba. Elballagtam tegnapelőtt a védőnőhöz lejelentkezni a terhességgel meg a beutaló iránti kérésemmel, aki meglepetten közölte, hogy XY doktor miért nem érti még mindig, hogy ezt a beutalót csak szülész-nőgyógyász adhatja ki, ő nem, ezért menjek el legyek szíves a váci kórház terhesgondozására, ott majd adnak beutalót a dunakeszi sztk-ba. WTF, kérdeztem, ha már egyszer ott vagyok a váci kórházban, nem lehetne ott megcsináltatni az egészet? Nem. Mert területi illetékesség, miegymás. Oké, mondtam. Ezek után kiderült, hogy a vizelet- és vérvizsgálathoz (szintén dunakeszi) viszont a háziorvostól(!) kell beutalót szereznem. Miért, miért? Mi köze a háziorvosnak a terhességemhez, ha van nőgyógyászom és védőnőm? Mondtam, hogy én húsz éve nem jártam háziorvosnál, azt se tudom, kinél kallódik a kartonom, itt senkihez nem vagyok bejelentkezve. Ballagjak át a szomszéd rendelőbe, és intézkedjek. Átballagtam, várakoztam, le lettem cseszve, hogy miért az utolsó pillanatban jövök, ha ilyen sürgős*, de végül a kezemben volt két beutaló. Röpke két óra alatt végeztem mindezzel, hogy hazaérve és felhívva a váci kórház terhesgondozását szembesüljek azzal, hogy az egyetlen dolgom, hogy jövő héten csütörtök reggel nyolckor jelenjek meg náluk, jelentkezzek be afp-re, vérképre meg vizeletre, és mindent megcsinálnak egyben. Beutalók nélkül. Hogyan lehet az, hogy a magyar egészségügy minden egyes szereplője teljesen más információk birtokában van ugyanazon vizsgálatok protokollját illetően?

* Jövő héten kell csináltatni az afp-t, szerintem másfél héttel előtte intézkedni nem az utolsó pillanat, nem fMRI-re próbáltam bejutni, vérvételről van szó, bakker!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marsbeli.blog.hu/api/trackback/id/tr925335151

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

k 2012.12.16. 20:59:47

Hahaha, a legjobb, amikor egy intézményen belül kapsz eltérő információkat :D Az én háziorvosom radikálisan oldotta meg azt, hogy nem szorulok az ellátására és közel 12 éve nem jelentünk meg egy helyen, egy időben diagnosztikai célból: egész egyszerűen kijelentett, amiről csak akkor értesültem, mikor egy (nagyjából váratlan) műtét miatt táppénzre szorultam és felhívtam ezügyben. A vicc az egészben, hogy anyámék kb havonta mennek hozzá gyógyszert íratni, tehát éppenséggel szólhatott volna erről. (Ami nem mellesleg nem jogszerű lépés volt.)

darkside 2012.12.18. 20:40:56

Tisztában vannak minden szükséges információval, csak így tartja kedvük. Rosszabbak az asszisztensek, mint a portások és a biztonsági őrök együtt. Ez akkor vált számomra világossá, amikor bennfentes ismerőst kezelték. Fél órán belül minden kivizsgálásra bejelentették, megcsinálták helyben, műtéttel együtt(kis izébyigyó eltávolítása) volt négy óra. Másnap reggel, még ébredése előtt ott volt az orvosa kezében minden vizsgálat eredménye. K, nálam is volt ilyesmi. Anyámék szintén rendszeres gyógyszerfelíratók Háziorvos apámat is vegzálta, hogy járjon sűrűbben(persze azért sem :) ), majd megüzente, hogy ha nem megyek el hozzá vizitre, akkor kiírat a rendszerből. Kicsit ideges lettem, felhívtam, mikor menjek, mikor nincsenek sokan. Mondott egy időpontot. Odamentem. Századiknak. Másfél óra utána került rám a sor, és azt merte mondani, hogy kicsit magas a vérnyomásom, rosszul tűröm a stresszt! Mondtam, hogy azt nem, de a szopatást azt igen! Természetesen elküldött volna mindenféle laborokra, csak mert, és különben is, de valahogy nem volt kedvem. Megkértem, hogy ne keressen, majd jövök, ha bajom van. :) Már előre rettegek a jogosítványom meghosszabbításától, ami jövő nyáron lesz esedékes. Lehet, hogy megvárom, amíg szabira megy és a helyettesítővel intézem el a dolgot. :)

keknyúl 2012.12.18. 23:22:17

A váci kórház terhesgondozása egyébként meglepöen flottul müködik, használd ki! Én magam is csak a terhességem vége felé jöttem rá, hogy teljesen feleslegesen rohangáltam Pestre, CTG, UH szintén, gyakorlatilag telefonos bejelentkezés alapján, mindenféle beutalók nélkül kivitelezhetö!

kavicsq 2013.01.07. 16:09:41

Hazudni kell...rájöttem, hogy bármit is mondasz bárhol idehaza, ami állami, mindig kioktatnak, hogy nem így, nem úgy, de a végén megcsinálják. AFP vizsgálat kell? Bemész a kórházba, a szülésznőd azt mondta ide kell jönni, mit csináljak. Néznek rád, kioktatnak, hogy legközelebb így-úgy, de megcsinálják.
süti beállítások módosítása