HTML

marsbéli krónikák

Friss topikok

  • zsuzska169: Mindenkinek most? :D Miközben töltött a oldal, arra gondoltam, hogy vajon milyen nehéz lesz elolva... (2019.05.05. 09:24) A közös munka öröme
  • HoldViola: Régen jártam nálad, így csak most olvasom, mélyen egyetértek, és sajnos átérzem, én ugyanígy járta... (2018.03.25. 21:49) Welcome to the machine
  • dívamacska: @zsuzska169: Csak most láttam, amit küldtél. Ez az ember remekül ismeri a macskákat:-) (2017.12.16. 11:18) Black Friday
  • Raven1975: A sírás környékez, szegény pára, mennyire lehet sajnálni. Évtizedeken keresztül hazugságban élt, c... (2017.11.20. 21:51) WTF?
  • Untermensch4: @John Doe3: "nem a kutyákkal van feltétlenül baj (bár néha azokkal is), hanem a kutya-gazdája rend... (2017.03.27. 15:16) Ne nyúlj hozzá, megharap!

Címkék

Well, Wellington...

2013.12.03. 15:35 dívamacska

Én nem vagyok egy ilyen hagyományőrző típus, ezért nincs állandó karácsonyi kajám se, hanem minden évben nézegetek kajákat, amiket aztán valahogyan elkészítek. Idén kitaláltam, hogy ha már cirka huszonöt éve szeretném megkóstolni a Wellington bélszínt, nosza, csinálok én, egy évben egyszer költhetünk bélszínre. Aztán elolvastam a receptjét, a hűtőből ötvenszer ki-be rámolással, százszor megkenéssel, pirítással, hűtéssel-fűtéssel, istenharagjával együtt, és szomorúan vettem tudomásul, hogy ha nem is újabb huszonöt évet, de legalább tízet várnom kell még, mert addigra lesznek elég nagyok a kölykök, hogy mellettük is neki merjek állni egy ilyen kibaszott drága időrabló cuccnak.

Mondjuk az is eléggé elrettentően hatott, ahogy a recept alatt összevesztek a kommentelők, hogy azt nem is így kell, hanem amúgy, és neem, te azt rosszul tudod, úgy biztos rágós lesz, de nem is, hanem fordítva, és belegondoltam, hogy a bélszín kilója van vagy ötezer, hát akarom én 24.-én este hatkor egy kiló kőkemény, füstölgő bélszín felett zokogva kenni a vajas kenyeret a családnak ünnepi vacsora gyanánt?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marsbeli.blog.hu/api/trackback/id/tr665673479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Krisztinca · http://krisztinca.blog.hu/ 2013.12.03. 18:11:34

Pedig ez egy nagyon finom étel. A gombás szmötyit (én csak így hívom) előző este meg lehet csinálni, és a hűtőben várakozhat, ennyivel is előrébb vagyunk. Másnap a húst befűszerezzük, megsütjük (a külsejét) a serpenyőben, kicsit félrerakjuk (addig megcsináljuk a köretet). Utána kinyújtjuk a leveles tésztát (én hűtőset veszek a Lidlben - és nem fagyasztottat), rá a gombás szmötyi, rá a hús, becsomagol, tojással megken, megsüt. Ennyi.

Csináltam már pulykából, karajból (de ott a húst először megsütöttem rendesen, másfél óráig - ezt is lehet előző nap), mert anno nem mertem bélszínből.

2013.12.03. 18:27:40

Erre csak ezt tudom mondani:

www.youtube.com/watch?v=AOSbpN14EIs

(Remélem, ez az a jelenet, a mocsoláda gépem fagy a youtube-tól)

farfadet 2013.12.06. 10:42:52

Szerintem kérdezd meg az aldi-s háziasszonyokat, ők BIZTOSAN tudják :-D

dívamacska 2013.12.06. 14:19:01

@farfadet: Á, az aldiban szerintem nem kapni bélszínt. Vagy igen?

farfadet 2013.12.06. 14:47:58

@dívamacska: nem tudom, nem járok aldiba. De ők akkor is megmondják a tutit, nem érted? :-D
süti beállítások módosítása