HTML

marsbéli krónikák

Friss topikok

  • zsuzska169: Mindenkinek most? :D Miközben töltött a oldal, arra gondoltam, hogy vajon milyen nehéz lesz elolva... (2019.05.05. 09:24) A közös munka öröme
  • HoldViola: Régen jártam nálad, így csak most olvasom, mélyen egyetértek, és sajnos átérzem, én ugyanígy járta... (2018.03.25. 21:49) Welcome to the machine
  • dívamacska: @zsuzska169: Csak most láttam, amit küldtél. Ez az ember remekül ismeri a macskákat:-) (2017.12.16. 11:18) Black Friday
  • Raven1975: A sírás környékez, szegény pára, mennyire lehet sajnálni. Évtizedeken keresztül hazugságban élt, c... (2017.11.20. 21:51) WTF?
  • Untermensch4: @John Doe3: "nem a kutyákkal van feltétlenül baj (bár néha azokkal is), hanem a kutya-gazdája rend... (2017.03.27. 15:16) Ne nyúlj hozzá, megharap!

Címkék

Háziasszonyok

2013.08.03. 15:45 dívamacska

Valahányszor látom az Aldi háziasszonyos reklámjait, két dolog jut eszembe: 1. Ha bármikor az életben úgy fogom érezni, hogy engem is megszólít ez a reklám, lőjenek le. 2. A kormány titokban arra készül, hogy elvegye a nők szavazati jogát (mert rájöttek, hogy másként nem fogják tudni rávenni őket a 4-5 gyerekre, pedig hát fogyamagyar, ezt nem tűrhetik), és ez a reklám ehhez készíti elő a terepet. Mert ebben a reklámban pontosan olyannak ábrázolják a nők, a magyar nők tömegeit, amilyennek sokan látni szeretnék őket: a konyhában kiteljesedő, a háziasszonykodásban végtelen örömet találó, másra nem is vágyó ostoba asszonyállatoknak, akik számára az öröm netovábbja, ha még olcsóbb, de egyben sokkal jobb mosóport találnak az életük csúcsát jelentő heti nagybevásárlás során, és a kevéske szabad pillanatukat arra áldozzák, hogy összefogva megosszák egymással és a lányok-asszonyok következő generációjával a titkos családi recepteket.* Eddig se jártam Aldiba, de ezentúl mégannyira se fogok. A többi mosópor meg egyéb reklámtól is rosszul vagyok, mindegyikben a nő gályázik, mos-főz-takarít, és ha eltöri a lábát, apa, a gyerekek és a nagyszülők összefognak, hogy együtt megcsinálják mindazt, amit szegény anyu eddig egyedül csinált. És ezen senki nem akad fenn, sőt, a törött lábú anyu hálásan nevet a szeretteire, amiért ilyen rendesek, és nem neki kell a törött lábával kiugrálni a konyhába főzni. Mert hát neki kéne, de ezek a drágák, ezek nem hagyják. Én meg üvölteni tudnék. Hogy a kurva anyátok. Hogy az egész nagy egyenlősdi egy átverés, mert minden ilyen reklám azt üzeni, hogy azért ugye tudjátok, hogy az igazi helyetek hol van?

* Jelzem, a szex után szerintem a kajareceptek azok, amikből a legtöbb van a neten, nem értem, minek egy újabb netes vagy akármilyen szakácskönyv.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://marsbeli.blog.hu/api/trackback/id/tr485443760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyü 2013.08.03. 16:06:12

Nézz be a hoxa.hu női fórumra. Az elkeserítő az, hogy a magyar nők többsége (és ez még az internetező réteg...) egyszerűen valóban semmi másra nem vágyó ostoba asszonyállat. Én már megállapítottam, hogy a nők sokkal nagyobb arányban buták, csak addig nem feltételezed, amíg okos nőkkel teli közegben okos nő vagy. De ez nincs így. Az egyenlősdi már a természettől fogva átverés, utoljára a kommunisták próbálkoztak ennek tagadásával, de nem jött nekik se össze.

p.s. RSS feed+++!

dívamacska 2013.08.03. 17:31:33

@nyü: Hagyjuk már ezt a természettől különbözünk dumát, ne járasd le magad. Különbözünk, de nem az észbeli képességeinkben. Mert azt akkor mivel magyarázod, hogy vannak okos nők? Genetikai véletlenekkel? Vagy esetleg nem minden családban nevelik arra a lánygyereket, hogy ő csak egy nő, hanem azt hallja, hogy ő is éppen annyit ér, mint egy férfi, és ő is elérhet annyit? Mellesleg, a buta és igénytelen férfiakkal is Dunát lehet rekeszteni, de az valahogy olyan bagatell, ezt egy férfinak elnézzük, bezzeg a nőkre még kifejezés is van: ostoba tyúk.

nyü 2013.08.03. 23:36:38

Nekem az az eléggé személyes (és sokat támadott) véleményem, hogy alapvetően a gyereknevelés és a ház rendbentartása egy igen kimerítő, borzasztó repetitív és hát intellektuálisan nem túl kihívó tevékenység. Dörgölni a konyhapultot, pucolni a krumplit, napi 9x vakarni a szart a gyerek seggéről és huszadszor elénekelni az egyboszorkavant egy olyan fajta tevékenység, amit egy felfedező, kreatív, intellektuális, művelt, tattara elme nehezen tűr. A természet - szerintem persze - olyannak teremtette a nők testét és agyát is, hogy az efféle strapát jól bírják, anélkül, hogy depresszióba esnének, hogy most épp nem tudják a sidney-i operaház alaprajzát megtervezni, pedig mennyire bennük lenne ugyanúgy, mint a pasikban.
Röviden ennyi.
(plusz hozzáadódik az elolvadási képesség a cukker kiscicák, bébik, színesszagos házilag készített lakberendezési tárgyak, illatgyertyák, coelho-idézetek és minden ilyen irányába.)

Lehet egyet nem érteni, de jól mondod, hogy nem minden családban nevelik "arra" a lánygyermeket. És pont ezért.

nyü 2013.08.03. 23:41:13

Ööö és mielőtt itt félreérthető lennék: utálom a nők kötözött csirkesonkaként ábrázolt reklámját, a blurred lines-videót, a külső alapján való folyamatos beszólást és kritizálást (szerintem egy nő elsősorban EMBER és nem szexuális tárgy, akinek az x pasi kedvére kell kinéznie/vonzónak lennie). Talán mondhatni, hogy feminista is vagyok. Csak pusztán a 35 év alatt folytatott megfigyelési tevékenységem alapján mégis azt mondom, hogy rengeteg nő tényleg a fent említett csapások és irányok mentén mozog, bármennyire is utálom a dolgot.
Oké, beccsó nem iszom többet.

tapsiful 2013.08.04. 12:43:36

" A természet - szerintem persze - olyannak teremtette a nők testét és agyát is, hogy az efféle strapát jól bírják"

au.

Igen, vannak ostoba nők. Vannak a sztereotip szerepekre betört nők, akik nem feltétlenül lennének ostobák, ha nem azt látták volna, hogy a nő helye a konyhán belül vagy a családon messze kívül van. Nagyjából ugyanilyen arányban vannak ostoba férfiak, ill. a sztereotip szerepekre betört férfiak, akik nem feltétlenül lennének ostobák, ha nem azt látták volna, hogy elég időnként hangosan megosztani azt a sok közhelyet, amit ész helyett tartanak. Csak társadalmilag a tahó macsó sokkal elfogadhatóbb, mint a buta tyúk, elvégre hangosabban és határozottabban mondja a véleményét, akkor biztos okos is, nem buta.

(Mellesleg a nők között tudtommal nem ritka, hogy depresszióba esnek, ha/amiért nekik csak ennyi jut, legfeljebb nem illik beszélni erről sem... ennyit a fáintos elméletedről.)

2013.08.04. 12:48:40

Hát az én agyam nem bírja.

nyü 2013.08.04. 13:14:42

Sajnálom, hogy nem értettél meg, de a támadó hangnem miatt inkább nem folytatom

dívamacska 2013.08.04. 13:59:04

@nyü: Ez a mondatod: "A természet - szerintem persze - olyannak teremtette a nők testét és agyát is, hogy az efféle strapát jól bírják, anélkül, hogy depresszióba esnének, hogy most épp nem tudják a sidney-i operaház alaprajzát megtervezni, pedig mennyire bennük lenne ugyanúgy, mint a pasikban." egy oltári baromság volt.

isolde 2013.08.04. 14:50:17

@nyü: hát nekem még csak három hónapos a gyerekem, de az agyam már most nem bírja a monotóniát, persze, lehet, hogy pár hónap alatt meghal annyi agysejtem, hogy belerázódjak. Lehet, abba kéne hagynom az omega-3 zsírsav szedését meg ezt az elvállalt nehéz fordítást, nátha akkor gyorsabban pusztulnak.

dívamacska 2013.08.04. 15:16:14

Most vettem csak észre, hogy nyü szerint a Coelho-idézetek iránti rajongás is belénk van táplálva. Komolyan megfordult a fejemben, hogy életemben először letiltok innen valakit.

nyü 2013.08.04. 17:21:28

Intelligensebbnek gondoltalak ennél, de ne aggódj, ezzel a mozdulattal vettelek ki a readerből. További jó agresszív őrjöngést, abszolút méltatlan a stílusod is és a tettetett értetlenséged, pedig pont elég ráció lett itt felvázolva.
De hát mennyivel egyszerűbb pozőrködve, szemforgatva felháborodni a szemét világon, nemigaze. Na meg persze önigazolásnak és önfényezésnek sem utolsó. Sajnállak, a dühkitöréseidért meg a környezeted... nem véletlen mondják: a stílus az ember.
Viszlát.

.:wendy:. 2013.08.04. 19:11:53

van egy asszem arieles reklám, egyszer-kétszer láttam, amiben egy férfi kitikkadva esik le a kanapéra, hogy úristen azért eléggé könnyebb lett a házimunka, mióta ariellel mos, és gyorsabban elkészül a dolgokkal, mire a felesége hazér. aztán megjelenik a kislánya, hogy fonja be a haját, ő meg megkérdi, hogy sima vagy parkettafonást akar-e.

szóval, gondolkodtam, hogy ez tisztán paródiája-e a sok agyatlan aldi-bref (ez is agyrém, ahogy a nő görnyed a wc kagyló felett, hogy basszus nem tudja TÖKÉLETESEN tisztára sikálni, és egy csomó baktérium van ott, most mi lesz, már én érzem hülyének magam, hogy ez nekem sose jutott még eszembe)-stb reklámnak, és hogy egyáltalán jó-e ilyet csinálni, de aztán rájöttem, hogy jó, mert legalább szakít a hagyományokkal, és erre aztán szükség van, ha mindig vannak olyanok, akik azt gondolják, hogy a természet olyanra teremtette az agyamat és a testemet, hogy szeressek felmosni és mosogatni.

dívamacska 2013.08.04. 21:40:00

@.:wendy:.: Nekem is tetszett az a reklám, főleg a vége, a fonással:-)

pemetefu 2013.08.05. 15:53:36

Szembejött már nekem is ez a reklám, de úgy voltam vele, hadd érezze magáénak a háziasszony-lovagrend testvérisége, én meg továbbra is eljárok az Aldiba, a kedvenc, mirelit nugátos gombócomért, ami kb. 15 perc alatt megfő, a hozzá használatos kisfazék meg elmumifikálódik békésen a mosogatóban. Hiába no, nem vagyok fogékony alkat, csak a nugátkrém érint meg, a háziasszonyi szellemiség annyira nem.

A témában a 'kedvenc' reklámom amúgy még régebben ment, már nem is emlékszem, melyik mosópor, mikor a kölkök összedörgölték minden szarral a ruhákat, hogy anya ezt sose mossa ki. Na, az anyjuk helyében ott közöltem volna, hogy anya valóban nem, ellenben majd ti, egy-egy sulykolófát a kézbe, irány a legközelebbi élővíz, és amíg nem hófehér a gönc, a színeteket ne lássam.

@nyü:
'pedig pont elég ráció lett itt felvázolva. '
attól még, hogy te annak hiszed, nem lesz ráció, és tudod, vannak olyanok, akiket bizony kiakaszt, ha a hülyeséget tényként próbálják tálalni. így él ez a világ, most szólj hozzá.

farfadet 2013.08.06. 09:52:20

csak lazán kapcsolódik az eredeti témához, de mivel itt előttem kialakult egy érdekes parázs vita a férfi-női szerepekről, belinkelem:

csakazolvassa.wordpress.com/2013/06/24/az-anyjara-van-szuksege/

@.:wendy:.: ezzel a reklámmal meg az a baj, hogy egy csinos, szakállas apuka szerepel benne. az én férjem meg nem tud szakállt növeszteni, mert ritkás a szőrzete az arcán, pedig nekem tetszene (a szakáll különben is divat most). ki van borulva, mikor ez megy a tv-ben :D

az aldis reklámról meg nekem sincs jó véleményem. sztereotíp, és bugyuta. én dolgoztam kreatív stúdióban (nem mint kreatív), és ne tudjátok meg mit agyalnak néha ezeken. meg az ügyfélen is sok múlik, mit fogad el. mindenesetre ez nem a magyar háziasszonyokat minősíti, bármennyire is megpróbálják ránk húzni ezt.

dívamacska 2013.08.06. 10:27:04

@farfadet: Nekem panaszkodott már reklámos ismerős, hogy hiába állnának elő ötletes, vicces reklámokkal, a megrendelő hallani sem akar róla, csak a bevált mosóporos sablonokról. Mert szerinte csak ezzel lehet rábírni a háziasszonyokat az ő termékének megvásárlására. És ez kurvára gáz. Képtelenségnek tűnik kirobbantani a fejekből ezeket a sztereotípiákat. Nem is tudom, miért csodálkozom ezek után, amikor valaki olyanokkal jön, mint a fenti besértődött kommentelő, hogy a női agyat arra huzalozták (mert a természet ugye előre látta a hároméves gyest), hogy jobban bírja a szellemi nihilt. És akkor reagáljak udvariasan, ő meg észre sem veszi, milyen sértő és megalázó, amit mond.

farfadet 2013.08.06. 11:00:50

Nyugaton nincs 3 év gyes... Ott biztos okosabbak a nők :-P

2013.09.21. 19:46:14

Szóval éppen szenvedtem a feedreaderrel, nem értettem, nyomkodtam mindent, és éppen ezt a blogot akartam felvenni a listába, mire feljön ez a szöveg:
"Intelligensebbnek gondoltalak ennél, de ne aggódj, ezzel a mozdulattal vettelek ki a readerből. További jó agresszív őrjöngést, abszolút méltatlan a stílusod is és a tettetett értetlenséged..."
És én hülye ezt magamra vettem. Azt hittem, hogy @dívamacska: megunta a nyomkodásaimat, és ő biztos látja, hogy valaki össze-vissza kattintgat, és ezt üzente nekem :-). Aztán persze visszanéztem az eredeti blogot és megnyugodtam, nem nekem szólt az üzenet. Régen éreztem magam ilyen hülyének.

dívamacska 2013.09.25. 14:29:55

@Turchi: Hát, ezen jót röhögtem.

2013.09.25. 18:21:52

@dívamacska: Nekem kb. fél óra volt, mire röhögni tudtam, mikor rájöttem, mi is történt :-)
süti beállítások módosítása